تبلیغات
.شیعه حق.

.
جستجو بر اساس عنوان مطلب

 http://serajnet.org/userfiles/www.salehin.com/images/aleyasin.gif  حبیب نجار   مؤمن  و مجاهدی  جان  بر کف بود و چون (سر گذشت این مؤمن) در  سوره یس   ذکر  شده  اسم  او مؤمن  آل  یاسین شده است.   این مرد که غالب مفسران نامش را«حبیب نجار» ذکر کرده اند از کسانی بود که در بر خورد های نخستین با رسولان پروردگار به حقانیت دعوت آنها و  عمق  تعلیمات آنها پی برد، و مومنی  ثابت   قدم  و  مصمم  از  کار  در آمد، هنگامی که به او  خبر  رسید که در  قلب  شهر مردم بر این پیامبران الهی شوریده اند، و شاید قصد  شهید  کردن آنها را دارند،  سکوت  را  مجاز  ندانست، و  با  سرعت  و  شتاب  خود را به مرکز شهر رسانید و آنچه در توان داشت در  دفاع  از  حق  فرو گذار نکرد. تعبیر به ( رجل ) به صورت نا شناخته، شاید اشاره به این نکته است که او یک فرد عادی بود، قدرت و شوکتی نداشت، و در مسیر خود تک و تنها بود، در عین حال نور و حرارت ایمان آنچنان او را روشن و گرم ساخته بود که بی اعتنا به پیامد های این دفاع سر سختانه از مبارزان راه توحید ، وارد معرکه شد، تا مؤمنان عصر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در آغاز اسلام که عده قلیلی بیش نبود ند سر مشق بگیر ند و بدانند حتی یک نفر مؤمن تنها نیز دارای مسئولیت است و سکوت برای او جائز نیست. تعبیر به (اقصی المدینة) نشان می دهد که دعوت این رسولان به نقاط دور دست شهر نیز کشیده شد، و دل های آماده را تحت تاثیر خود قرار داده بود، گذشته از این نقاط دور دست شهر همیشه مرکز مستضعفانی است که آمادگی بیشتر برای پذیر ش حق دارند، به عکس، در قلب شهر ها مردم مرفهی زندگی می کنند که جذب آنها به سوی حق به سادگی ممکن نیست. تعبیر به (یا قوم) (ای قوم من ) بیانگر دلسوزی این مرد نسبت به اهل شهر و مردم آن دیار است، و دعوت به پیروی از رسولان دعوتی است خالصانه که هیچ نفعی برای شخص او در آن مطرح نیست.   از  عکس العمل  این قوم  لجوج ( اصحاب القریه ) در برابر این مومن پاک قرآن سخنی به میان نمی آورد، ولی از  لحن  آیات بعد استفاده می شود که آنها بر او شوریده اند و شهیدش کردند. شیعه حق حبیب نجار مؤمن مومن ال یاسین

حبیب نجار   مؤمن  و مجاهدی  جان  بر کف بود و چون (سر گذشت این مؤمن) در  سوره یس   ذکر  شده  اسم  او مؤمن  آل  یاسین شده است.


این مرد که غالب مفسران نامش را«حبیب نجار» ذکر کرده اند از کسانی بود که در بر خورد های نخستین با رسولان پروردگار به حقانیت دعوت آنها و  عمق  تعلیمات آنها پی برد، و مومنی  ثابت   قدم  و  مصمم  از  کار  در آمد، هنگامی که به او  خبر  رسید که در  قلب  شهر مردم بر این پیامبران الهی شوریده اند، و شاید قصد  شهید  کردن آنها را دارند،  سکوت  را  مجاز  ندانست، و  با  سرعت  و  شتاب  خود را به مرکز شهر رسانید و آنچه در توان داشت در  دفاع  از  حق  فرو گذار نکرد.
تعبیر به ( رجل ) به صورت نا شناخته، شاید اشاره به این نکته است که او یک فرد عادی بود، قدرت و شوکتی نداشت، و در مسیر خود تک و تنها بود، در عین حال نور و حرارت ایمان آنچنان او را روشن و گرم ساخته بود که بی اعتنا به پیامد های این دفاع سر سختانه از مبارزان راه توحید ، وارد معرکه شد، تا مؤمنان عصر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در آغاز اسلام که عده قلیلی بیش نبود ند سر مشق بگیر ند و بدانند حتی یک نفر مؤمن تنها نیز دارای مسئولیت است و سکوت برای او جائز نیست.
تعبیر به (اقصی المدینة) نشان می دهد که دعوت این رسولان به نقاط دور دست شهر نیز کشیده شد، و دل های آماده را تحت تاثیر خود قرار داده بود، گذشته از این نقاط دور دست شهر همیشه مرکز مستضعفانی است که آمادگی بیشتر برای پذیر ش حق دارند، به عکس، در قلب شهر ها مردم مرفهی زندگی می کنند که جذب آنها به سوی حق به سادگی ممکن نیست.
تعبیر به (یا قوم) (ای قوم من ) بیانگر دلسوزی این مرد نسبت به اهل شهر و مردم آن دیار است، و دعوت به پیروی از رسولان دعوتی است خالصانه که هیچ نفعی برای شخص او در آن مطرح نیست.


از  عکس العمل  این قوم  لجوج ( اصحاب القریه ) در برابر این مومن پاک قرآن سخنی به میان نمی آورد، ولی از  لحن  آیات بعد استفاده می شود که آنها بر او شوریده اند و شهیدش کردند.






طبقه بندی: مختلف و متنوع،
[ پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 ] [ 17:33 ] [ مدیر وبلاگ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


ــــــــــــــــــــ
سلام علیکم
قصد دارم در این وبلاگ مطالب مربوط به مذهب حق شیعه را قرار دهم
و من الله التوفیق
ــــــــــــــــــــ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
Online User